قالب وردپرس درنا توس
Home / World / A Bible Burn, a Russian News Agency and a Very Good History to See

A Bible Burn, a Russian News Agency and a Very Good History to See



Mr. Cheong, for example, does not seem to be in any way complicated. He regularly tweets numerous videos one night of protests and, he said, “It was definitely not my intention to run just one story.”

But the Bible video fits his policy, and his tweet about this fire.

Most Russian attempts receive far fewer remarks, and are posted on much lesser-known websites. U.S. officials late last month identified one of those websites as Inforos, an outlet they said was controlled by Russia̵

7;s military intelligence service, the GRU, and used to try out various disinformation topics aimed at Americans, Canadians. and Europeans. Covid-19 misinformation, for example, has spread with the pandemic, and stories about the dangers posed by the North Atlantic Treaty Organization have now become an old standard.

“Russian intelligence has grown more sophisticated and resourceful in their use of online disinformation,” said Sen. Richard Blumenthal, a Connecticut Democrat, citing a recent State Department report on Russian disinformation. “The methods used in 2016, look almost rudimentary and strange.”

InfoRos, according to current and former US officials, stands at the head of a GRU-led network that includes two other nominally independent news sites, OneWorld.Press and InfoBrics. These sites, in turn, push stories on alt-right and alt-left sites in North America and Europe, which are receptive to anti-establishment and often-conspiracy messages pushed by the Russians.

In some cases, a straight line can be traced from GRU-led operations to American websites promoting conspiracy theories. One such story surfaced in January, when InfoBrics claimed that a cheerleader had discovered that British spies and former Ukrainian President Petro Poroshenko had orchestrated the crash of a Malaysia Airlines flight over eastern Ukraine, where separatists Russian-backed government forces were fighting. (Investigators determined the plane had been shot down by a Russian-made missile.)

The story was produced by a researcher at the Center for Syncretic Studies, a study center in Serbia that is similarly believed to be linked to Russian intelligence. The article was subsequently published by InfoBrics. On the other hand, it was taken over by The Duran, an independent website based in Cyprus that often spreads Russian misinformation.

Neither the US nor allied governments have publicly identified The Duran as having direct links to Russia’s spy agencies. But the site is where theories of disinformation and Russian-sponsored programs come together, according to a NATO cyber analyst who spoke on condition of anonymity because he was not authorized to speak publicly.


Source link